11 Feb

In 2018, RT aired an exclusive interview between its Editor-in-Chief, Margarita Simonyan, and the two men named as suspects in the Skripal poisoning case. 

Reception of the interview across social media was overwhelmingly negative, with audiences roundly rejecting the two men’s account. More than this, many of those who viewed the interview found that it caused them to rethink their opinions about Russian government involvement in the poisoning. Still others found that the interview reflected poorly on RT itself. 

Precious Chatterje-Doody and Rhys Crilley analysed RT’s coverage of the Skripal affair, and shared their preliminary analysis of audience reactions to it, over on the Washington Post’s Monkey Cage blog. This blog was written for the research project "Reframing Russia: From Cold War to 'Information War'?".

* The email will not be published on the website.